Tipy na zdravé stravování pro vaše děti

Zdraví našich nejmenších je nesmírně důležité. Máme možnost ovlivňovat jejich zdraví i životní styl a jednou z klíčových oblastí je stravování. Děti se učí stravovacím návykům již od nejútlejšího věku a právě my, jejich rodiče, bychom měli přemýšlet nad tím, jaké stravovací návyky svým dětem vytváříme. V našem článku se dozvíte, jak se můžeme efektivně věnovat přípravě jídel pro naše děti a přitom zachovat chutnost.

ovoce a zelenina

Krok číslo 1: Vytvoření zdravého základu

Zdravá strava začíná nákupem kvalitních surovin. Sáhněte po čerstvém ovoci, zelenině a celozrnných produktech. Omezte předzpracované potraviny, bohaté na cukry, soli a přidané tuky. V letní sezóně můžete využít a zpracovat do chutných pokrmů vše, co najdete na své zahrádce a vytvoříte tak často kreativní kombinace jídel, které ocení i vaše děti.

Krok číslo 2: Aktivní účast dětí

Zapojte své děti do přípravy jídel. Nejenže to může být zábavné, ale také to rozvíjí jejich chuťové smysly a zájem o jídlo. Společně můžete krájet, míchat či zdobit. Tato aktivita také může podpořit pozitivní vztah dětí k jídlu. Zároveň děti naučíme tomu, že každému jídlu, předcházel nákup potravin a následně jeho příprava. Tyto činnosti nejenže stojí peníze, ale také čas na jeho přípravu, která trvala několik minut či hodin, a proto by se s jídlem mělo zacházet s úctou a neplýtvat s ním.

Krok číslo 3: Variabilita pokrmů

Nabídněte dětem různorodou stravu. Různé druhy ovoce, zeleniny, bílkovin a obilovin zajišťují komplexní stravovací návyky a zásobují tělo různými živinami. Děti rády ochutnávají, využijte toho a připravujte jim (nebo společně) různé druhy pokrmů či kombinace. Kreativitě se meze nekladou. Pokud už máte doma školáky, můžete jim ke svačině připravit každý den jiný druh ovoce či zeleniny.

Krok číslo 4: Skryté zdraví

Zdravé suroviny můžete zakomponovat i do vašich či dětí oblíbených jídel. Přidejte do těstovin zeleninu, na domácí pizzu zvolte celozrnný základ a omáčky připravte z rajčat ze zahrádky. Základem všeho jsou kvalitní potraviny, čerstvě připravené jídlo a domácí stravování. Vyhněte se dovozům jídel z restaurací a rychlých občerstvení, kde žádné zdravé a domácí suroviny nenajdete.

Krok číslo 5: Vymýšlejte si zdravá jídla

Smoothie ze sezónního ovoce: Vytvořte smoothie z různého ovoce a zeleniny. Velice oblíbené je banánové smoothie, které má krémovou konzistenci a díky zralosti banánu, není potřeba smoothie už více sladit. Pro smoothie můžete využít i jiné ovoce – jahody, borůvky či meloun. Kombinujte různé druhy ovoce a zeleniny a připravte sobě i svým dětem něco, co jste ještě nikdy nevyzkoušeli. Ze sezónního ovoce si můžete vykouzlit i skvělou domácí limonádu nebo třeba i zmrzlinu pro osvěžení.

 

Zelenina s dipem: Nakrájejte zeleninu na kolečka nebo hranolky a dejte je na talíř společně s jogurtovým nebo rajčatovým dipem či pomazánkou z luštěnin. I to může být skvělá forma mlsání u televize nebo jen tak ke svačině.

 

Špaldová krupicová kaše: Pro malé děti můžete připravit rychlou špaldovou krupicovou kaši, kterou povaříte s mlékem, medem a ozdobíte nakrájeným ovocem jako je banán, jahody či maliny. V zimním období, kdy už není tolik čerstvého ovoce, můžete na špaldovou krupicovou kaši přidat lyofilizované ovoce.



Nebojte se experimentovat a když si nebudete vědět rady, nebo vám dojdou nápady, na kulinařině se vždycky můžete inspirovat.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru